
Våren er her for fullt – det knappes, spires og baner seg vei. Sen morgen tilbringes på barkrakken på kjøkkenøya, JT har kaffen klar, en kosetrengt vov på fanget, sola har allerede vært oppe i flere timer, som har gjort huset deilig og varmt. Det er vår, og utsikten i alle himmelretninger gir oss glede og energi til å gjøre eiendommen klar for den lyse årstiden og sommergjester som vi håper på – i hopetall.


Vi skal bare litt i høyden før vi møter på snø. Vakkert ved Hattli hvor bygdefolket har satt opp en gapahuk. Allerede blitt et møtested for bålkaffe, kanelboller og grilla pølser. Heldige oss!



I fjæra er det vårfornemmelser.Vi er så heldige å ha et sted i fjæra kor vi har gapahuk og jeg kajakken min. Vi nyta dagen i dag, hvilte øyet på vakre fjord og fjell, rydda litt og gjorde kajakken klar til tur i morra. Kaffe og smakfull niste ble det også.

Nordlys og blå himmel var en ny opplevelse. Jeg trodde først det var en sky, men da flere rundt meg la ut bilde, kunne jeg legge det til i minneboka.

Ha en herlig vår, bruk naturen!

