Aktive juli!

Sommerens gladeste opplevelse, var da Marius kom til Målselv kirke og hentet steinen til sin tippoldemor for oppussing. Tanken har vi i familien hatt lenge, og nå ble det gjort. Det var med stolthet og ærbødighet Marius satte opp steinen ferdig oppusset. Jeg er oppkalt etter min bestemor, så det er ekstra spesielt å se navnet på steinen. Familien ble veldig fornøyd.

JT og Marius
Bestemor, oldemor og tippoldemor

Jan Terje og jeg hadde en strålende tur til Titran, Frøya i midten av juli. Vi la av gårde torsdag 6. juli, med oss i bilen hadde vi motorsag, fiolinkasse med økser, kantklipper og ellers utstyr for å frisere eiendommen til Linda datter. Det ble noen minnerike og artige dager med jobbing, fleiping, fliring, turer og god mat. Furu- og grantrær ble hogd, kvistet og delt opp og viltvoksende vier ble fjernet. Det som skulle sages og hugges til ved, ble et pent reisverk av stammer. JT laget til slutt et vakkert kunstverk av stammer som ble matplass for fuglene. Jan Terje og Are jobbet som helter, med god hjelp av lokal dugnad. Det ble så fint – havutsikt fra terrassen, fuglene kom til matplassen, eiendommen ble så lys og virket enda større enn sine to mål. Linda var strålende fornøyd, og JT tar nok snart fiolinkassa si og suser nedover for å hogge og lage flotte skulpturer av veden. 

Titran med Sletringen fyr i forgrunnen
Arbeidskaren
Matplassen for fuglene
Linda mi

Vi kjørte kjappere nordover en vanlig, bare en overnatting, for der var 3 av søstrene mine og hadde det gøy uten at jeg fikk “joine” dem. Vi hadde to herlige dager i lag med mimring, sprudlende, artigheter og søskenkjærlighet. Inger valgte ut tomt for sitt minihus, og det måtte feires. Benthe hadde sine Stand-up comedy som vi lo oss skakke av. En herlig gåtur med kanelboller og kaffe på nausttomta ble det også tid til.

 

Minihustomta
Søster Benthe, komikeren
Koser oss

Vi trives, livet er godt her på Skogly, og på eiendommen vår jobbes det. Blomster, tomatplanter, fugler, ekorn og andre levende vesener får stell og mat. Beklager alle sammen, men ekornet Bill er mitt hjertebarn. Han kommer, eter, ser på meg, løper rundt meg, sovner på furutreet og er til stede. Du er vakker!

Min venn Bill

Takk for besøk Richard med familie, min tidligere kollega fra Sylling skole. Jan Terje fant fram pil og bue, de klatret i trær og var superaktive. Herlig familie!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg